Strona główna / Projekty / / Beskidzkie
Multimedialne Centrum Edukacyjne dla osiedla Beskidzkiego" to projekt, który docelowo ma podnieść możliwości edukacyjne osiedla w zakresie informatyki. Projekt obejmować będzie stworzenie nowoczesnej klasopracowni informatycznej na terenie Szkoły Podstawowej Nr 36, wyposażonej w nowy sprzęt komputerowy, zestawy robotów i pomoce dydaktyczne. Projekt zakłada przeprowadzenie darmowych zajęć i warsztatów:
145 godzin lekcyjnych ciekawych i ekscytujących zajęć z wykorzystaniem robotów i nowoczesnych technik edukacyjnych dla dzieci;
20 godzin zajęć wprowadzających w cyfrowy świat dla osób dorosłych i seniorów;
20 godzin zajęć warsztatowych dla nauczycieli, celem stałego podniesienia jakości kształcenia w dziedzinie informatyki;
1. Zajęcia i warsztaty dla dzieci.
Zajęcia przeprowadzone muszą być w godzinach dogodnych dla danej grupy wiekowej. W czasie gdy sala nie jest obłożona zajęciami - tj. godzinach dostępności sali - wyznaczonych przez dyrekcję szkoły.
Osoba prowadząca zajęcia musi posiadać wykształcenie pedagogiczne oraz posiadać pełnię praw do prowadzenia zajęć, zgodnie z art. 10 Karty Nauczyciela. Posiadać również musi niezbędne kwalifikacje do prowadzenia zajęć z komputerami dla danej grupy wiekowej.
Zajęcia powinny odbywać się bezpośrednio przed lub po lekcjach by wykluczyć problem opieki dzieci w czasie przerwy pomiędzy zajęciami.
2. Zajęcia dla dorosłych i seniorów.
Zajęcia muszą być przeprowadzone w godzinach pozalekcyjnych, (w czasie gdy sala nie jest obłożona zajęciami - tj. godzinach dostępności sali - wyznaczonych przez dyrekcję szkoły).
3. Zajęcia szkoleniowe dla nauczycieli.
Zajęcia szkoleniowe muszą być przeprowadzone w dogodnym terminie dla grupy nauczycieli niekoniecznie w budynku szkoły, natomiast na ternie miasta Bielsko-Biała. W trosce o wysoką jakość kształcenia osoba prowadząca szkolenie musi posiadać stopień doktora w dziedzinie pedagogiki lub informatyki oraz prowadzić czynnie zajęcia na uczelni wyższej z zakresu przedmiotów informatycznych. Zakres zajęć obejmować będzie wykorzystanie zakupionych pomocy dydaktycznych w procesie nauczania dzieci.
Zestawy dydaktyczne dla dzieci:
W związku z bardzo bogatą ofertą na rynku w zakresie zestawów robotów i pomocy dydaktycznych do nauki programowania, algorytmiki, logiki, matematyki wymagane jest aby pomoc dydaktyczna była dostosowana do wieku danej grupy wiekowej:
- 1-3 klasy szkoły podstawowej posiadała możliwość kształcenia w zakresie:
funkcje programowania algorytmicznego w oparciu o pseudokod;
funkcje kierowania i planowania ruchu obiektem (pionkiem) w oparciu o pseudokod;
funkcje elementów podstaw programowania strukturalnego;
funkcje układu Kartezjańskiego;
funkcje wykonywania działań matematycznych w zakresie podstawowych znaków arytmetycznych (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie);
funkcje budowania i poznawania własności podstawowych figur geometrycznych w przestrzeni dwuwymiarowej i trójwymiarowej;
funkcje poznawania podstawowych palet kolorów (RGB);
funkcja gier sytuacyjnych wynikających np. z losowości przebiegu zdarzeń;
funkcje arkusza kalkulacyjnego.
- 4-6 klasy szkoły podstawowej:
możliwość sterowania za pomocą kolorów (np. kredek, flamastrów);
możliwość programowania w sposób blokowy, w języku SCRATCH lub w sposób jak najbardziej zbliżony do tego języka (np. SCRATCH-junior, Blockly);
robot ma umożliwiać programowanie z wykorzystaniem warunków logicznych, pętli, zmiennych i funkcji;
możliwość prostego programowania w zakresie podstawowych kolorów RGB;
możliwość sterowania ruchami (przemieszczaniem się);
robot powinien być odporny na wstrząsy i upadki;
- dzieci zdolne i gimnazjum:
możliwość programowania w sposób blokowy, w języku SCRATCH;
możliwość programowania w języku obiektowym (np. C++, Java, Javascript);
kompatybilność z otwartą platformą Arduino;
możliwość rozbudowy o dodatkowe elementy i czujniki;
możliwość programowania w zakresie kolorów RGB;
możliwość sterowania ruchami (przemieszczaniem się);
możliwość sterowania dźwiękiem; czujnik odległości.